Diagnozy i Opinie
PAKA NIEPUBLICZNA PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W ZDUŃSKIEJ WOLI
WPISANA JEST DO EWIDENCJI SZKÓŁ I PLACÓWEK NIEPUBLICZNYCH MIASTA ZDUŃSKA WOLA,
DLATEGO NASZE OPINIE SĄ HONOROWANE PRZEZ WSZYSTKIE TYPY SZKÓŁ I KOMISJE EGZAMINACYJNE.
Działalność diagnostyczna poradni opiera się o diagnozy psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne/neurologopedyczne.
W tym:
- ocena budowy i funkcjonowania narządów mowy, w tym wędzidełka podjęzykowego;
 - ocena odruchów orofacjalnych;
 - ocena rozwoju mowy;
 - diagnoza zaburzeń mowy;
 - ocena procesów Integracji Sensorycznej;
 - ocena poziomu rozwoju intelektualnego;
 - ocena poziomu rozwoju funkcji słuchowych;
 - ocena poziomu rozwoju percepcji wzrokowej;
 - ocena poziomu rozwoju motoryki małej/dużej;
 - badanie gotowości szkolnej dziecka;
 - badanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych, w tym m.in.: ryzyka dysleksji
 - rozwojowej;
 - badanie specyficznych trudności w uczeniu się/dysleksja rozwojowa (dysleksja,
 - dysortografia, dysgrafia);
 - deficytów i zaburzeń rozwojowych wymagających dostosowania wymagań
 - edukacyjnych do psychofizycznych potrzeb i możliwości ucznia;
 - diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej;
 - badanie przyczyn trudności emocjonalnych;
 - diagnoza mutyzmu wybiórczego;
 - ocena występowania zaburzeń zachowania;
 - określenie przyczyn niepowodzeń wychowawczych;
 - diagnoza predyspozycji i preferencji zawodowych;
 - badanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych, w tym m.in.:
 
– ryzyka dysleksji rozwojowej,
– specyficznych trudności w uczeniu się/dysleksja rozwojowa (dysleksja, dysortografia, dysgrafia),
– deficytów i zaburzeń rozwojowych wymagających dostosowania wymagań
– edukacyjnych do potrzeb i możliwości ucznia.
Wydajemy opinie dotyczące:
- wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej;
 - odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego;
 - dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do psychofizycznych potrzeb edukacyjnych ucznia;
 - specyficznych trudnościach w uczeniu się tj. dysleksji rozwojowej;
 - objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu/szkole;
 - zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego;
 - opinie w sprawach związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży np. dla Sądu.