Diagnozy i Opinie

PAKA NIEPUBLICZNA PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W ZDUŃSKIEJ WOLI
WPISANA JEST DO EWIDENCJI SZKÓŁ I PLACÓWEK NIEPUBLICZNYCH MIASTA ZDUŃSKA WOLA,
DLATEGO NASZE OPINIE SĄ HONOROWANE PRZEZ WSZYSTKIE TYPY SZKÓŁ I KOMISJE EGZAMINACYJNE.

Działalność diagnostyczna poradni opiera się o diagnozy psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne/neurologopedyczne.

W tym:

  • ocena budowy i funkcjonowania narządów mowy, w tym wędzidełka podjęzykowego;
  • ocena odruchów orofacjalnych;
  • ocena rozwoju mowy;
  • diagnoza zaburzeń mowy;
  • ocena procesów Integracji Sensorycznej;
  • ocena poziomu rozwoju intelektualnego;
  • ocena poziomu rozwoju funkcji słuchowych;
  • ocena poziomu rozwoju percepcji wzrokowej;
  • ocena poziomu rozwoju motoryki małej/dużej;
  • badanie gotowości szkolnej dziecka;
  • badanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych, w tym m.in.: ryzyka dysleksji
  • rozwojowej;
  • badanie specyficznych trudności w uczeniu się/dysleksja rozwojowa (dysleksja,
  • dysortografia, dysgrafia);
  • deficytów i zaburzeń rozwojowych wymagających dostosowania wymagań
  • edukacyjnych do psychofizycznych potrzeb i możliwości ucznia;
  • diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej;
  • badanie przyczyn trudności emocjonalnych;
  • diagnoza mutyzmu wybiórczego;
  • ocena występowania zaburzeń zachowania;
  • określenie przyczyn niepowodzeń wychowawczych;
  • diagnoza predyspozycji i preferencji zawodowych;
  • badanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych, w tym m.in.:

          – ryzyka dysleksji rozwojowej,

          – specyficznych trudności w uczeniu się/dysleksja rozwojowa (dysleksja, dysortografia, dysgrafia),

          – deficytów i zaburzeń rozwojowych wymagających dostosowania wymagań

          – edukacyjnych do potrzeb i możliwości ucznia.

Wydajemy opinie dotyczące:

  • wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej;
  • odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego;
  • dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do psychofizycznych potrzeb edukacyjnych ucznia;
  • specyficznych trudnościach w uczeniu się tj. dysleksji rozwojowej;
  • objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu/szkole;
  • zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego;
  • opinie w sprawach związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży np. dla Sądu.